luni, 13 februarie 2012

Web Design Blog - Ce poate face un blog pentru o afacere?

Web Design Blog - Ce poate face un blog pentru o afacere?



 Blogurile sunt pentru multe companii o modalitate exceptionala de a-si spune povestea. De asemenea blogurile te ajuta sa postezi diferite tipuri de continut, pe diferite topicuri, fara insa a afecta strategia si continutul adoptat in website-ul de baza. Foarte multi specialisti in marketing online folosesc blogurile pentru a testa idei noi, in diferite nise de piata. Daca experimentul esueaza poti foarte usor sa dezactivezi blogul fara efecte negative asupra site-ului principal.
   Daca la inceput blogurile au avut mare succes in politica, mai ales in timpul perioadelor electorale, tot mai multi observatori realizeaza nevoia tot mai urgenta de bloguri in lumea afacerilor. Se preconizeaza ca in viitor „business blog”- urile vor creste in numar si importanta. Tot mai multe organizatii folosesc blogurile ca si unealta de comunicare pentru ca mesajul lor sa ajunga la publicul din afara organizatiei.
   De ce, va intrebati probabil? Pentru ca in primul rand blogurile sunt foarte usor de pus in functiune. Companiile mari si mici apreciaza tot mai mult modul usor de creare si de utilizare a unui blog pentru a ajunge la audienta din interiorul si exteriorul companiei. Bloggerii din lumea afacerilor vorbesc deja cu entuziasm despre acest fenomen.
   Sunt si pareri contra acestui fenomen care prezinta blogurile in lumea afacerilor ca fiind o unealta de comunicare cu conotatii negative pentru afaceri. Aceste opinii sunt, in general, ale celor din mass-media traditionala, care atunci cand scriu articole avand ca subiect blogurile in afaceri, tind sa accentueze si sa gaseasca doar partile negative. Cum ar fi de exemplu faptul ca unii angajati au fost concediati pentru ca aveau bloguri unde isi descriau viata de zi cu zi, inclusiv partea profesionala. De asemenea citim articole ciudate in care blogurile sunt comparate cu ziarele, considerand ca impreuna acestea nu pot exista. Insa realitatea e cu totul alta, cele doua domenii pot coexista.
   Blogurile nu trebuie comparate cu ziarele si nici nu pot inlocui ziarele. Jurnalistii au o atitudine defensiva fata de blogging, considerand ca acesta nu este jurnalism real datorita formei libere in care se desfasoara, a needitarii blogurilor. De fapt Web-ul ar trebui privit ca un mare oras plin de oameni, iar blogurile sunt sunetul vocilor independente, a prietenului care iti recomanda mereu cate o carte, a predicatorului din piata publica.
   Firmele de web design sau de cercetare din domeniul IT folosesc blogurile pentru a informa clientii in legatura cu ultimele update-uri. Pana si mari directori de companii au decis sa ia parte la acest fenomen si furnizeaza prin intermediul blogurilor atat informatii legate de corporatii, cat si fragmente despre gandurile lor. Companiile care au ca activitate vanzarea de produse catre populatie folosesc pe langa forumuri si blogurile pentru ca utilizatorii lor sa posteze informatii despre experientele lor.
   In concluzie blogurile tind sa devina un „must have” si in domeniul afacerilor, iar vestea cea buna pentru oamenii de afaceri este ca nu e deloc dificil sa creezi un blog. Se realizeaza in cateva ore si nu e nevoie de HTML sau aptitudini tehnice, de specialitate. Poate ca nu e usor pentru oricine sa se gandeasca la lucruri despre care poti scrie pe un blog, insa se pare ca acest fenomen este in amploare, iar organizatiile si companiile par tot mai interesate sa foloseasca blogging-ul ca unealta de comunicare, atat cu angajatii, cat si cu cei din afara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.