luni, 4 martie 2013

9 moduri de a micsora Bounce Rate-ul

SAU ... 9 moduri de a tine vizitatorii mai mult pe site !
  • Bounce Rate-ul este un indicator foarte bun al succesului site-ului tau. Acest indicator arata cati vizitatori au intrat pe siteul tau si au iesit imediat. Cu cat bounce rate-ul este mai mic cu atat siteul tau are mai mult succes. Exista desigur si varianta ca articolul sau site-ul tau sa fie exact ce are nevoie vizitatorul, acesta gaseste informatia rapid si iese catre un alt site, insa acest lucru este o exceptie. 
  • Poti sa ai bounce rate mic din cauza unei probleme de web design, o viteza mica de incarcare a tuturor elementelor de pe site, din caua atragerii unui public care nu sunt in targetul tau - generezi trafic dar neeficient – sau din probleme de uzabilitate sau pentru ca pur si simplu continutul nu este interesant. Cum poti face ca vizitatorii unici sa stea mai mult pe site-ul tau si sa scazi bounce rate- ul?

 1. Cere utilizatorilor sa faca ceva. Daca un vizitator nu isi da seama in primele secunde ce sa faca sau care este pasul urmator, este posibil sa mearga sa caute in alta parte informatia pe care o doreste.

2. Simplifica designul. De multe ori un site complicat cu prea multe meniuri sau campuri de continut va parea bulversant pentru un vizitator si acesta va alege sa paraseasca siteul rapid. Redu si din numarul de culori folosit pe site. Incearca sa te limiteti la 3 maxim 3 culor, asta daca nu ai o anumita tematica ce impune policomie.

3. Imbunatateste modul de navigatie pe site. Orice vizitator trebuie sa inteleaga rapid unde trebuie sa se duca sau pe ce buton trebuie sa apese ca sa obtina informatia pe care o cauta. Incearca sa construiesti o interfata cat mai intuitiva.

4. Adauga un camp de cautare. Daca ai deja un astfel de camp, fa-l cat mai vizibil, iar daca nu, adauga un astfel de camp de cautare cat mai repede in site.

5. Evita continutul care poate distrage sau care nu este esential. Incearca sa ai cat mai putine pop-upuri pe site si gandeste-te de doua ori inainte sa adaugi linkuri care se deschid in aceeasi fereastra, publicitate prea multa, muzica sau continut video. Fiecare element trebuie sa aiba un rost bine definit altfel nu ar trebui sa existe pe site.

6. Scrie pentru web. Formateaza textul in asa fel incat sa fie usor de citit. Foloseste Boldul doar acolo unde se cere sa subliniezi o idee, imparte tetul in paragrafe, foloseste liste si subtitluri.

7. Testeaza schimbari mici. Nu face toate schimbarile deodata. Fa cateva schimbari mici si masoara rezultatele, astfel o sa stii exact ce are efect si ce nu.

8. Construieste un site care se incarca rapid. Daca siteul tau se incarca foarte greu, atunci vizitatorul isi va pierde rabdarea.

9. Optimizeaza-l pentru smartphone. Din ce in ce mai multi oameni folosesc telefonul mobil pentru a naviga. Daca siteul tau nu se vede bine pe telefon sau tableta, ei vor cauta alt site care sa contina informatii similare sau care sa ofere acelasi serviciu. Ai grija la toate aceste lucruri, fa modificarile de rigoare si mai ales testeaza fiecare miscare pe care o faci. Prin incercari repetate si creand continut de valoare, vei putea reduce bounce rate-ul si creste notorietatea site-ului tau.

Incearca pe cat posibil sa identifici sursele de trafic care genereaza bounce rate peste medie si vezi ce este de facut. Uneori este posibil sa cheltuiesti bani sau timp pentru a aduce vizitatori care nu gasesc nimic interesant pe site-ul tau. Nu in ultimul rand, apeleaza la un profesionis in design, SEO si evaluare continut pentru a gasi solutiile cele mai bune pentru a face site-ul tau cu adevarat util pentru ca utilitatea iti va genera mai departe recomandari si trafic de calitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.