luni, 9 decembrie 2013

Greseli intalnite in web design...

Greseli intalnite in web design :)

Hai sa discutam despre greselile frecvent intalnite in web design...


   Am vazut cateva site-uri, nu are rost sa le nominalizez care au folosit la pagina de Intro un Flash lung fara buton de Skip (de ce oare?) si sunt sigur ca si voi ati intalnit astfel de site-uri. Eu unul sunt total impotriva acestor flash-uri. Totusi trebuie sa recunosc am vazut cateva  site-uri care au castigat dintr-o astfel de prezentare mai spectaculoasa a site-ului, dar cam atat! Majoritatea oamenilor cand ajung pe un site ajung pentru ca vor sa obtina repede o informatie. Iar aceea informatie trebuie sa fie cat mai usor acceisibila si nu ascunsa dupa nu stiu cate animatii flash. Asadar daca chiar trebuie sa folosit un Flash Intro sau va dorit acest lucru asa de mult nu trebuie sa uitati sa puneti un buton cat mai vizibil pentru Skip Intro.
   O alta greseala frecventa este folosirea unor culori atat de obositoare incar orice vizitator fara ochelari de soare va parasi site-ul intr-o milisecunda! Am intalnit pagini care aveau un background, niste poze, niste culor la text atat de tipatoare incat pur si simplu nu am reusit sa citesc ceva pe site-ul respectiv.
   Am mai vazut si alte greseli de tipul textelor rulanta, imagini rulante, si multe alte artificii inutile facute de prea multe javascript-uri. Constat ca unele persoane care se ocupa de web design care folosesc javascript  pentru care au o atractie gresita. Este foarte util acest limbaj de programare, insa nu pentru rulare de texte, imagini si asa mai departe. Mie unu’imi scartie HDD-ul cand mi se incarca un astfel de site.
   Pagini Web enorm de lungi, cu tot felul de povesti care s-ar putea rezuma in cateva randuri. Intreadevar multi care lucreaza pe partea de SEO spun ca textul, continutul adaugat periodic si cat mai mult este cheia spre success. Este adevarat, dar partial! Este de evitat sa puneti pe o pagina web un text imens, nu ma refer la font size-ul, sa ne intelegem! Ma refer la prea multe fraze si proprozitii cand puteti sa va rezumati la cateva randuri clare si concise! Vizitatorul va fi repede demoralziat cand va vedea cat are de citit incat va parasi site-ul in urmatoarea secunda! O optimizre SEO este buna pentru a aduce vizite pe site, insa trebuie sa faci vizitatorul sa stea pe site nu sa il inchida imediat pentru ca atunci nu ai facut absolut nimic pentru ca indictorii principali pe langa numarul de vizitatori este si traficul. Nu ai trafic, nu contezi!
   Daca ai multe de spus spune... insa incearca sa fii cat mai clar, sa atragi oferind informatii rapid vizitatorului.
   La fel si in cazul pozelor... prea multe poze nu face bine deloc! Daca aveti ce arata si chiar trebuie sa aveti multe poze, faceti o galerie foto in asa fel incat sa nu obligati vizitatorii care cauta alte informatii sa astepte acele poze sa se incarce. Am vazut cateva site-uri bine organizate care pareau sa mearga pe regula 1 titlu, 2 poze mici si 3 fraze consistente, facute de www.itexclusiv.ro
Cam atat am avut de spus despre greselile frecvent intalnite in web design... Multumesc !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.